Monday 5 December 2011

Buaya Yang Teraniaya

     Geram,kesian,sedih dan macam-macam perasaan ada bila dengar ade member-member saya cakap kasut atau sandal jenama Crocs bahaya bila dipakai. Boleh tersepit kat esklator shopping mall. Mesti ke ada topik macam ni bila nak melepak? Maksud saya topik yang disembang tetapi salah faktanya sama sekali. Kena la study dulu perkara sebenar baru la nak komen atau boikot. Ish nak marah dah tua, kalau dibiar nanti menjadi-jadi.
     Saya menulis artikel ni bukan la disebabkan saya ni ‘Die Hard Fan’ atau ‘Kipas Susah Nak Mati’ jenama Crocs ni. Saya juga tak pernah menggunakan jenama Crocs ni. Tapi rasa macam tak puas hati bila ada orang cakap macam tu. Kalau diikutkan cakap-cakap diorang yang tahu nak menghentam ni rasanya habis semua pengguna jenama Crocs ni kaki putus kan? Apa tak nya ayat diorang tu ” Taknak la pakai Crocs,nanti tersepit kat esklator”.  Macam mana nak cakap tu? Kena kenal pasti punca dulu baru nak cakap. Cuba la korang fikir secara positif, Crocs dibuat dari getah lembut dan ada selipar lain metarial mungkin sama dengan Crocs. Apa kata korang test dulu.
     Yang menambah sedap cerita ada la mahkluk-mahkluk yang membuat ujian di Esklator menggunakan Sandal Crocs sahaja sedangkan sandal lain tak ada pula korang buat ujian. Tak pelik ke korang rasa? Test la skali selipar Tat Seng tu.hehe
     So korang fikir-fikirkan lah kebenaran tentang bahaya selipar Crocs ni. Selagi kita ikut peraturan semua bahaya dapat dielakkan. Pijak lah dibelakang garisan kuning.

2 comments:

  1. Yela kan..crocs jugak yang kena.Cuba lar test guna selipar jepung tu.hehe

    ReplyDelete
  2. selipar jepun diorg xbrani test,takut kene serang ngan orang jepun..huhuh.

    ReplyDelete