Sunday 27 November 2011

Perfume Anda Ori Ke Tidak?

     Hai.Apa nak merepek hari ni ye? Tengah-tengah mencari idea nak membebel dalam blog ni,terpandang perfume. Pernah tak korang terpikir "perfume" korang tu ORI ke Tak Ori. Ataupun pernah terpikir tapi tak tau macam mana nak test perfume korang tu? Hah kali ini kita sama-sama belajar macam mana nak tau ketulenan sesuatu perfume.

     Saya ni nak kata tau semua sangat tu tak la jugak. Tapi kalau perfume ni kire macam addict jugak la. Suke beli perfume.
Kalau ada duit lebih tuh cari dekat Mall,kalau dah macam nak sengkek je cari gak yang tak Ori la.hehe
Tempat beli Perfume tak ori
     Baiklah jom kita tengok satu per satu perbezaan perfume yang ori dengan yang  tak ori.
  • Packaging - Kalau perfume Original packaging dah tentu la cantik kan.kalau Yang tak ori paham-paham je la. Kalau yang tak ori packaging hanya ada dalam 100ml sahaja.hehe
  • Harga - Kalau perfume Ori 100ml takkan ada bawah harga RM100
  • Kecairan - Perfume Ori bentuk kecairannya tak macam air.Water-oily dalam bahasa omputehnya. Kalau di gocang akan berbuih kecil-kecil dan agak lama untuk hilang buih. Berbangding dengan yang tak ori,buih agak besar macam buih air dan hilang dalam masa yang sekejap
  • Sembur perfume atas kertas - Yang ori akan meninggalkan kesan atas kertas yang disembr tetapi yang tak ori akan hilang mengikut udara..hehe.in kerana yang tak ori banyak menggunakan bahan mudah terperuap.
  • Bau - Secara amnya sudah semestinya perfume ori bau akan tahan lebih lama berbanding perfume tak ori
     Sebenarnya ada lagi cara nak tau.tapi rasanya setakat ni je la kot. Sebab yang lain kene ingat balik la.Nanti kalau ingat boleh la saya masukkan ke artikel yang seterusnya. Selamat menguji Perfume.

1 comment: